hétfő, augusztus 13

Salátáim


Ha unom a salikat megszórom valami maggal
Két okom is van rá, miért fogok salátákról írni. Az egyik az, mert őrületes saláta diétában vagyok, a másik okom pedig az, hogy a blogos játékban néhányan írtátok, hogy írjak arról, miket eszem. :)
Salátadiéta nagyon szörnyen hangzik, de higgyétek el, nagyon jó! A lényege, hogy ebédre és vacsorára többnyire salit eszem. (Ha nem salit, akkor zöldséglevest, de az egy másik bejegyzés lesz.)
Salátát enni jó, mert gyorsan és könnyen elkészíthető, és még egészséges is. Sok vitamin, kevés kalória: ez a saláta.

Eszközök, amiket salátakészítéshez használok:
– egy nagy tál
– éles kés
– praktikus vágódeszka (nekem a Tsciboból van olyanom, aminek a szélei felhajlanak - képen)
– zöldségcentrifuga (Ikeás nagyon jó)
– salátakeverő kanál

Alapanyagok, amiket salátakészítéshez használok:
– zöldségek: paprika, paradicsom, hagyma, fejessaláta, uborka, cukkini, rukkola, kukorica, olívabogyó
– gyümölcsök
– fűszerek (szárított és zöld) oregánó, bazsalikom
– feltétek: szárított paradicsom, magvak (lenmag, dió, mandula)
– sajtok: minimozzarella, feta, gouda, parmezán
– öntetek: olívaolaj, balzsamecet, pesto, joghurt

Vacsora az erkélyen
Általában készítek egy alapsalátát vacsorára, és ha a férjemet is bevonom a fogyókúrába (muszály), akkor ő kap a saláta teteére valami húsfélét (natur csirkemell, vagy rántott húspogácsa)
Most leírom néhány nagy kedvencemet, amiket én fejlesztettem ki, és a nevüket ne keressétek semmilyen receptkönyvben, mert gyakorlatilag családi vagy személyes elnevezések. :)

Tavaszi álom:
Egy étteremben ettem ehhez hasonló salátát. Csináltam párszor, de a hozzávalók beszerzésének nehézségei miatt, csak ritkán.
Daraboljunk fel epret és halványító zellert és öntsük le Waldorf öntettel (joghurt, méz, musár, bors) a tetejét szórjuk meg dióval.
 
Nyerslecsó:
Ez gyerekkorom kedvence volt. A nevet anyukám adta neki.
Daraboljunk fel paradicsomot, hagymát és paprikát. Sózzuk meg és öntsük le olívaolajjal. 

Zöld-sárga saláta:
Ez a saláta ideális a tévé előtti nasi, ha ránk tör, hogy rágcsálnánk valami édeset.
Daraboljunk fel jégsalátát és mangót, majd öntsük le zöld pestóval.

Mindennapi:
Na ez olyan "mindent bele sali"...ezt csinálom a leggyakrabban.
Paradicsom, rukkola, olívabogyó, minimozzarella és /vagy feta és /vagy reszelt gouda, néha még: paprika, uborka, kukorica és szárított paradicsom balzsamecettel nyakonötve, friss bazsalikommal jól megszórva.
 
Hirtelen ezek a salik jutottak eszembe, de perszeennél sokkal több félét készítek. De azok tulajdonképpen ezeknek a variációi. Mert a salátában az is jó, hogy nincs vége a variációk számában.
Ti milyen salit ettetek legutóbb? Melyik a kedvencetek? Írjátok meg a receptet! :)

1 megjegyzés:

  1. a pocakom feladta a sziget uccsó napján a harcot a mindenféle kajákkal (pedig nagyrészt a barátnőmék által üzemeltetett backstage-ben ettem mindenféle finomat, de ettől még koszos volt a kezem sokszor:)), de amint nem rohangálok folyton a klotyóra én is összeütöm a kedvenc salim, mely a következő.

    2 tojás megfőz, picit lehűt. jégsali aprít, bele apróra vágott paradicsom, paprika, 1-2 reszelt répa (vagy extra vékonyra szelt), kis hagyma (új és ha van otthon lila is), szintén extra kicsire/vékonyra szelt ubi, sonka (én a pulyka mellett preferálom). ha van otthon még opcionálisan teszek bele kaliforniai paprikát, retket. már az edény aljára öntök kb. 3/4 arányban natúr joghurtot és 1/4-ben a kedvenc ezersziget öntetet (régen mindig azt ettem, megutáltam, de a pasinak ez a mániája és szépen lassan szívembe zártam újra. amúgy a globusos szerintem sokkal jobb ízű, mint az unilever, csak azt veszem).
    tetejére is jön a szószmix, közben reszelek sajtot, ill. elfelezem mini mozzarella golyókat. (ha lusta vagyok reszelni a sajtot, apróra darabolom gyorsan). főtt tojit felszeletelem (persze azzal az okos vékonydrótos szerkezettel), tetejére rakom, alaposan összekutyulom, így már nem olyan guszta, ellenben a szósz keveredik a tojássárgájával, paradicsom levével, nyammnyamm. a tetejére a pasinak mindig teszek egy bónusz darab tojáskarika halmot is, úgy szereti. óriás adagot csinálok belőle, de mindig elfogy, mivel elég tartalmas, tele lesz tőle a pocak. viszonylag gyakran vacsizzuk ezt. hűűdemegkívántam, nem ér! ;)

    VálaszTörlés