csütörtök, február 28

Gondolatok a nassolásról

Facebookon feltettem a kérdést, olvasnátok-e tőlem olyan cikkeket, ami a fogyókúrával kapcsolatosak. A kérdést azért tettem fel, mert a "hogyan fogytam 5 kilót?" bejegyzésemet óriási lelkesedéssel fogadtátok. Ennek nagyon örülök, és szívesen írok nektek. De mielőtt belekezdenék ezekbe az írásaimba, le szeretném szögezni, hogy CSAK a saját trükkjeimet, a saját tapasztalataimat tudom leírni. Tulajdonképpen a trükkükről, a gondolatokról és a motivációról fogok majd írni.



Első és legfontosabb témánk legyen a nassolás.
Mindenek előtt szögezzük le, hogy nassolni jó! :) Sajnos! :( És egy fárasztó nap után meg is érdemeljük, hogy bekockuljunk a TV elé, valami jó sorozat elé, és ropogtassunk, rágjunk, élvezkedjünk. Sajnos én nagy nassol vagyok. Az a típus, aki hasfájásig tudja magát enni bármivel. Nekem jobb napokon a 300 grammos Milka csoki sem jelentett problémát. Ciki-nem ciki, de ilyen vagyok, de azt hiszem, az, hogy tudom magamról, már fél megoldást jelent. Leírom mit teszek én azért, hogy ne nassoljak.

Nasik tárolása:
Ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyen otthon nasi (férj és gyerekek miatt), akkor valami bonyolultul megközelíthető helyre kell tenni. Ez arra is jó, hogy agyerek sem fognak rájárni. Nálam ez a hely a konyha legfelső polca, ahová csak úgy férek hozzá, ha fellépőre állok. Na ezen a polcon egy csatos dobozban voltak a nasik (mert most egyáltalán nincs már).
Tudom, nagyon jól mutat a nappaliban a kis üvetálka az apró kis becsomagolt csokikkal, de annak az lesz a vége, hogy egy rosszabb pillanatban befalod! Higgy nekem! :)
Szóval ha nem akarsz nassolni, akkor most szedd össze mindet a lakásban, és dugd el! OK?

Nassolok én egyáltalán?
Most azt mondod magadban, hogy én nem is nassolok sokat. Aha! Én is hitegettem magam ezzel. Aztán 3 (!) napig írtam MINDENT, amit megeszek. És rájöttem, hogy igenis nassolok. Egy kicsit a munkahelyen, és jó sokat 8-9 után a TV előtt. Elő a papírral, és 3 napig írni, hogy mit is eszel! (Ez amúgy is jó fogyókúrázós módszer!) Mi lett az eredmény?

Nassolás helyett:
Ha megfigyelted (leírtad), mikor nassolsz a leginkább, tudod, melyik az az az idő, mikor le kell foglalnod magad valamivel. Nekem az este volt a leginkább kritikus időpont. Hazaérve a munkahelyről pakoltam, főztem, tornáztam, majd lehuppantam a kanapéra 9 körül, és egyszerűen kényszeresen ennem kellett. Mindegy, hogy mit! Ekkor találtam ki, hogy lefoglalom a kezeimet. Kötni kezdtem. Nem nagy dolgokat, hanem kisebbeket. Egy lábszárvédőt, egy sálat. Mg kis vrágokat horgoltam. Nem tudsz kötni? Sabaj! Irány a méterárú, vegyél egy gombolyag fonalat és egy kötőtűt, vagy horgolótűt. Biztos van valaki aki megtanítja az alapokat, és este a tv előtt lehet gyakorolni! :)

Azok a fránya reklámok...
Mivel fogyasztó társadalomban élünk, ott is reklámba ütközünk, ahol nem is akarjuk. De egy részét kizárhatjuk. Én pl. lenémítom a reklám alatt a tv-t, sőt ha tehetjük, a filmeket, sorozatokat reklám nélkül nézzük meg. Megfigyelted, hogy a reklámok fele arra csábít, hogy egyél valami egészségesnek meghirdetett vackot? Én egyszer elkezdtem ezt figyelni, és rájöttem, hogy mekkora harcot vívok én a tv előtt. Innentől próbálom kizárni ezeket a csábító kisfilmeket.

Ha végkép nem megy
Először is néha kell enni csokit. Nem egy táblával, de 2-3 kocka belefér. Én pl. ezért szeretem a szétválasztó diétát (90 napos), mert ha rámjön a csokievés, csak max. 3 napot kell várnom a lehetőségre. De úgy tudom az update módszer is engedi 12 előtt a nagyon kevés csoki evését. Néha kell egy csoki ez ember lányának. Csak mértékkel.
Ha pedig este jön ránk a nassolás és rágás kényszere, akkor kell keresni valami egészséges rágnivalót. Répa, halványító zeller, karalábé, paradicsom. A gyümölcsöket nem ajánlom estére, mert elég sok bennük a gyümölcscukor. Én még a magvakat is szeretem, de azokkal is csínnyán kell bánni.

Végezetül egy jó tanács. Mindig igyunk egy nagy pohár vizet, vagy teát, ha nassolni támad kedvünk. Egy lassan, élveztettel elkortyolt tea majdnem olyan élményt nyújt, mint 3 kocka csoki! Sajnos csak majdnem... :)

Tetszett a bejegyzés? Jöhetnek még ilyen írások?
XOXO






5 megjegyzés:

  1. Én is észrevettem már, hogy néha csak unalmamban eszek. Mégis csak csináljak valamit a tévézés/netezés alatt. Nálunk általában nincs otthon nasi, így nem tudunk elcsábulni. Ha minden kötél szakad, jöhet az alma sajttal.

    Várom még az ötleteket! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is figyeltem magam ebből a szempontból és ugyanezeket tapasztaltam. Amúgy én akkor nassolok, ha lelki bibi van, vele párhuzamosan tövigrágom a körmöm. (Szerencsére ritkán tör mostmár rám.)
    A tea meg, különösen a gyógytea hihetetlen találmány. Megyek, főzök is egyet. (És nekem volt egy ilyen csészém, évekig nagy kedvenc, csak eltörtem:(. Jó újra látni.)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a bejegyzés! sajnos igaz, én is imádok nassolni. Az előbb nyomtam be 3 kocka csokit. És az sem tart fel, hogy pontosan tudom, hogy a holnapi futásom alatt kb ennyit fogok elégetni. Pedig nagy erőfeszítés kell rábírni magam arra a futásra! :)
    Este rágok egy kis répát! ÉS azt hiszem az igazság jegyében újra elkezdem írni könyörtelenül!
    Köszi a tippjeidet! :)
    Várom a következőt!

    VálaszTörlés
  4. én sajnos szörnyű vagyok nasi téren (is).
    egyrészt nem tudom megállni, h ne álljon itthon legalább 5 féle csokika, kekszecske, túró rudi, kész puding, tejdesszert és még sorolhatnám. chips is, igen. fúúúúúúj dyna, fúúúúúj! :D

    ha még sincs véletlenül épp az a csemege, amit kíván a szemem, addig eszem mindenféle mást, míg már kifejezetten nem jól vagyok. és akkor már a sós-édes váltja egymást, legalább 2x.

    nagyon szeretnék olyan lány lenni, aki ha csokit/nasit kíván, megeszik egy joghurtot vagy elrágcsál egy kis répát (az ráadásul midnig van itthon, sokáig eláll és jól jön husi mellé a tepsibe, levesbe, saliba), de attól tartok sosem leszek ilyen. jó, szerencsém van így is, mert pár hét kis odafigyelés után azért újra nem feszül rajtam a naci és a karom se olyan díjbírkózós. :)
    inkább nem csűröm-csavarom tova, ilyen szempontból rossz lány vagyok, punktum. :/

    VálaszTörlés
  5. Jó a bejegyzés, egymást ösztönzéseként is jó ha leírjuk a saját bevált módszereinket.
    Nekem általában ebéd után van a legjobban csokizhatnékom. Kedvencem a csoki, mást nem is nassolok, ez ami akár mindennapos is lehetne! Öcsémnek van egy külön fiók a konyhába, ő jobban megteheti, hogy nasizik de bizony sokszor rájárok én is..:( Eleszem a csokiját! Ja és túrórudi is sokszor van a hűtőben! :S Azt is imádom!
    Natúr és ízesített kefírt is igyekszem venni többször, azt is lehet gyümivel feldobni, de hiába, mégis mindig a nagy kedvenc győz!
    Bizony nálam is egyben bemegy a Milka tábla, és kutyabajom tőle, más meg 5-6 kocka után eltelítődik!

    Azt hiszem a helyes megoldás az lenne (sokat hallottam már), ha arra törekednénk, h szűkítsük a gyomrunkat! Minél kevesebbet kell enni, annál kevesebbet kívánunk, de az étkezés előtti tea, víz fogyasztása is beválhat, ha NAGYON akarjuk! :)

    VálaszTörlés