kedd, május 6

Wardrobe Update 2. – Otthoni ruhák




"Egy ház nem otthon, ha a gyerekeknek és a kutyáknak tilos bemenni a nappaliszobába."

Audrey Hepburn

Nem teljesen szó szerint véve Audrey szavait, én így fogalmaznék: az otthonod legyen az a hely, ahol bármit szabadon megtehetsz. Én pl. úgy nőttem fel, hogy be kellett ágyaznom, és a szobába még papuccsal sem mehettem be. Ezek a dolgok engem zavartak, így az otthonomat úgy alakítottam, hogy nincs ágyneműtartóm, és mindenhová azzal lehet bemenni, amivel akarsz. Én pl. nem hordok csak ritkán papucsot. Többnyire mezítláb járkálok mindenhol. Mert így érzem magam tökéletesnek szabadnak az otthonomban. 

Otthoni öltözködésünkre azt hiszem a "szabadság" szó a leginkább illő. Semmi esetre sem, a lazaság, igénytelenség, praktikusság....ezeket felejtsétek el. Mert lehet valami laza és praktikus, ha nem érzed szabadnak benne magad, akkor nem fogod jól érezni magad otthon. 
Kicsit erősnek tűnhet, amit mondani fogok, de én nem hiszem el, hogy aki sötét színű, nyúlott, 3 mérettel nagyobb szabadidőben van otthon, az boldog! Nekem ezt nem tudja megmagyarázni. Egy ilyen szerelésben hogy tud kreatívan főzni, vagy hatékonyan szépíteni az otthont? Hogy tud kiteljesedett szívvel, tiszta önismerettel nevelni gyereket? Hogy tudja párját elcsábítani? Sehogy! Igénytelennek, és frusztrálnak érzi magát, és azt gondolja, ő kevesebb más nőknél. Egy nőnek az otthona igenis legyen a királynői vára. Szépítse, tisztítsa...és legyen benne királynő! Persze nem kell hosszú szoknyában és tiarában (persze ha boldog vagy benne miért ne!) járkálni otthon, de miért ne lehetnénk színesek, trendik, és csinosak? És ugye szabadok!

Kényelmi és egészségügyi okokból  a következő dolgoknak kell megfelelni az otthoni ruháknak:
– derekunkon ne szorítson, inkább gumis legyen, vagy lazább
– anyaguk pamut, vagy jól szellőző legyen (intim higiénia miatt)
– ujja a kézfejen ne lógjon túl, vagy könnyen felhajtható legyen

Tavaszi és nyári otthoni ruharabok:
1. leggings
Ha úgy gondolod, hogy utcára nem vennéd fel, szerintem otthonra akkor is hordhatod.  Ne legyen műszálas és nagyon vastag. Alapruhatárba két darab minimum kell: fehér vagy szürke és egy színes
Ezt pár ezer forintért be tudod szerezni H&M-ben, New Yorkerben.Melegebb napokra gondolva nem is kell, hogy mindkettő hosszú legyen, lehet térd alatt érős is! Sőt!
2. hoszabb derekú lazább pólók
Annyira legyen hosszú, hogy a leggingshez felvéve jól érezd magad benne. Lehet ujjatlan, és rövidujjú is. Lehet mintás is, olyan, amivel tudsz azonosulni.
Turkálókban találsz olyan darabokat, amik kifejezik a te egyéniségedet. Pöttyös és masnis a csinibb csajoknak, provokáló a vagányabbaknak. 
3. rövidnadrág
Ez az a ruhadarab, amiben a legjobban ki tudod fejezni azt, milyen is a típusod: farmer, szines vászon, pamut kényelmes, sportos márkás... milyen vagy? 
4. trikók
Lehet ez is mintás, de ebben az egyszínűbbet jobban ki tudjátok használni. Szerintem turiban trikókat is bőven találtok.
5. lazább hosszú ujjú felső
Tavasszal és nyáron is lehűlhet az idő. Kimentek egy pohár bort inni a sz erkélyre, vagy minden ablakot kinyitsz és huzat van (de jólesik) és még számos eset van, maikor fázik a karunk. Ilyenkor jön jól a lebernyeg pulcsi (nem vastag, nem meleg) vagy egy ing pasink szekrényéből. 
6. Otthoni ruha
Én nyáron imádom, az egybe ruhákat. Pamutból, vagy pamutvászonból. Olyat, ami sehol nem ér hozzám!

Ez alapján csináltam pár összeállítást általam elképzelt egyéniségek otthoni ruhatárából. Természetesen ezek csak iránymutató összeállítások, nem kell őket véresen komolyan venni. :D


Otthoni vagányoknak

Romantikus álmodozóknak

Farmerlányoknak

Ezek után is van házi feladatotok! :)
Először is egy kérdésre válaszoljatok? Szabadnak érzitek magatokat az otthoni ruháitokban? Őszinte választ várok! Ha a válasz egyértelműen igen, akkor ne is foglalkozzatok a sok maszlaggal, amit én itt leírtam. Viszont ha vannak kételyek, akkor vegyétek elő a szekrényből az összes otthoni ruhát és szelektáljatok. Amit nem is hordtok (csak eltettük, hogy "otthon még jó lesz"), az bele egy zacsiba, és elvinni egy karitatív szervezetnek. Ha nagyon ócska, vigyétek el állatmenhelyre, hátha jó kutyusoknak pokrócnak. Most a maradékot átnézni, és az olvasottak alapján megnézni, van.e mindenünk a következő évszakokra? És ami hiányzik, azt tudatosan megvenni. Ne vegyünk huszadik pólót, ha csak egy shortunk van, és ne vegyünk tizedig leggingset, ha nincs egy trikónk sem! OK?

És most várom a beszámolót? Neked hogy néz ki az otthoni ruhatárad? Miket szeretsz hordani?




XOXO
 

5 megjegyzés:

  1. Azta, ez de jól összeszedted! Most éppen ezzel küzdök, mert az életünk olyan stádiumban van, amikor a munka és a hobbi miatt csak és kizárólag otthon tudunk találkozni Párommal - nagyon ritkán jutunk el valahova, és amikor itthon van, akkor is csak és kizárólag az esték a mieink. És persze ilyenkor a legritkábban tud az ember lánya szexis, izgalmas, csinos lenni. Sokat segített most az összeállítás abban, hogy leválogassam a gardróbom otthoniruha-szekcióját, és megszabaduljak a kinyúlt, szakadt, régi holmiktól, mert igazad van: abban nem vagyok boldog!

    VálaszTörlés
  2. Én pár hónapja szelektáltam azóta sok sok ruhát begyűjtöttem (csak turiból - baromi jó áron) otthonra és munkára ( kisgyerekekkel vagyok fontos a kényelem és a vidám színes ruhák) nekem most inkább a csinosabb nem otthoni ruhák vannak híján :D

    VálaszTörlés
  3. én szeretem a bő melegítőgatyámat... Nem a foltos, lyukas, szakadt darabot, hanem a sima pamut, de bő fekete melegítőmet. Meg tudok veszni egy leggingsben, nem nekem való (sem alkatra, sem stílusra), én gyűlölöm, ha valami a lábamra tapad, legyen az farmer vagy leggings. De az otthoni ruhákat és az ízléses, csinos felsőket én is kedvelem, és nagyon jó, hogy hajpántokat is mutatsz: igen, ezekkel tök fel lehet dobni egy otthoni szettet.

    VálaszTörlés
  4. Mindig egyetlen egy pamut melegítőnadrágot hordok.Egyszerűen imádom.És még szexi is benne a fenekem:D
    De azt hiszem rám férne még egy-két darab alsórész.Mert ezek szerint a többit utálom,nem vagyok bennük boldog,hogy soha nem veszem fel. Köszi ezt a posztot is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem főleg eseményes pólóim vannak otthonkának - ez alatt azt értem, hogy különböző rendezvényeken kapott/szerzett pólók, Eurofesztivál, Szentendre, Dalmát Kávézó, Öko, Eleven Kert, e-Magyarország... Ezek közül a sötétebbeket használom hajfestéshez (henna), a világosabbakat sporthoz és takarításhoz. Van 2 melegítőm és 2 rövidgatyám. :)

    VálaszTörlés