vasárnap, szeptember 30

Minikirándulás

Pénteken elkísértem férjemet Szabadkára egy konferenciára. Mivel nyelvész doktornak készül, a teljesítéshez konferenciákra is kell járnia. Ez abból a szempontból jó, hogy visz magával, és olyan helyeken töltök pár órát, ahová nem biztos, hogy eljutnék. Ilyen például Szabadka. Ráadásul ide már másodszor jöttünk, így ki tudtuk számolni a menetidőt, tudtuk, hogy minden sarkon van 4-5 pénzváltó.  Sajnos a téma izgalmasabb volt tavaly (tehetséggondozás), az idei E-könyv használata az iskolában című témához képest. De biztos bennem van a hiba, hogy szerintem egy motiválatlan gyereket a digitális cuccok sem motiválnak. Ja amúgy eredetileg magyar szakos tanár lennék...szóval minimálisan még közöm is van a témához. Nagyon minimális.:)
Fotóztam párat, de sajnos nagyon ramaty időt fogtunk ki, így sokat nem tudtam.

Szettem a konferenciára
Mivel tavaly már tapasztaltam, hogy nem kell kiskosztümben menni, így közepesen csinibe mentem.A már ismert retros felsőmet vettem fel. Ami újdonság, hogy bevetettem a turis táskámat, amibe beleszerelmesedtem, de eddig nem volt bátorságom felvenni. A képen nem látszik, de lakk, és állatmintás. Tipikus esete az annyira csúnya, hogy már szép kategóriának.

Egy kiállítás képei
A konferencia a szabadkai tanítóképző főiskolán volt, és az előtérben volt egy kiállítás. Volt pár értékelhető alkotás is köztük, de az volt a legviccesebb, hogy kesztyűt kellett húzni a lapozgatáshoz. Jó ötlet volt! Az alsó képet az egyik könyvből fotóztam, mert nagyon tetszett, gondolkodom is, hogy ez lesz a hátterem a munkahelyi gépemen.


Rövid városi séta
Kihasználva a 15 percet, mikor nem esett az eső, sétáltunk egyet a városban. Sajnos tavaly túlságosan közelről láttuk a szörnyű balesetet, így a város bizonyos részeit nem is látogattam meg újra. A rossz emlékek ellenére még mindig tetszik a város. Olyan nyugodt, álmoskás, és múltat idéző. És ami egy vásárlómániásnak nagyon tetszett: még nincsenek plázák, csak cuki is boltok, ahol jóval olcsóbban lehet csini cuccokat venni. Mikor eleredt az eső, beszaladtunk egy cipőboltba, ahol fillérekért (6500 Ft) vettem egy gyönyörű barna lovaglócsizmát. Igen, mindenhol tudok vásárolni! :)))
Délután elindultunk haza. Ismét sokat álltunk a határon, mert a magyar vámosok szerint minden csomagtartót át kell nézni! :(  hazafelé megálltunk anyunál egy kávéra, majd 7 körül haza is értünk.
Így sikerült a mi kis pénteki kalandunk! Közületek valaki járt már Szabadkán? Esetleg van valaki, aki odavalósi?

4 megjegyzés:

  1. Még nem, pedig nagy vágy, mert ott csibészkedett személyes kedvencem, Dezső:). Anna, te is magyar szakos voltál? Nahát!:D
    Amúgy a szetted szerintem illett a konferenciához és szeretem rajtad ezt a színt.

    VálaszTörlés
  2. Én itt élek, Vajdaságban, Szabadkától kb. 60 km-re. A kék szökőkút közelében am. van egy Pelivan nevű fagyizó. Azt csak ajánlani tudom, isteni finom a fagyi, de nem a gombócos (itt kuglis), hanem amit ilyen gépből nyomnak ki. :) És amit még tudok ajánlani, az a szabadkai piac. 4 hatalmas csarnok van tele árúsokkal. Olcsó cuccok, és sok helyen a forintot is elfogadják :)

    VálaszTörlés
  3. úúú bakker, de szerencsétlen sztori ez a tavalyi! :(

    azon pedig, h még ott is vettél valami csinit cseppet sem lepődtem meg, ezt így kell csinálni! ha valamerre megyünk én is így vagyok vele, mások egy vázát (általam csak köcsögnek definiált kézműves alkotást, pedig kedvelem is őket, de a köcsög szó olyan viccesen hangzik belül, így nem tudok tőle szabadulni) vesznek, mi pedig egy felsőt-cipőt-nadrágot. én ha ruhát nem kapok, akkor valami kencét. vagy körömlakkot. csak valami tetszetős és lehetőleg jó ár/érték arányú szuvenír legyen. :))

    6500-ért pedig egy jóféle csimmi hihhhetetlen biznisz, mutasd meg nekünk gyorsan! ;)

    szabadkán még sosem jártam, szerbiában is csak átutazóan.

    VálaszTörlés
  4. Szia!Ha nem is szabadkai,de vajdasági vagyok.Legközelebb ha ott jársz,ki ne hagyd a szabadkai piacot!Annyi ruhát egy helyen...:) Szinte csak ott vásárolok ruhákat! És tényleg elfogadják a forintot is.

    VálaszTörlés