szerda, január 8

Kedvenc vacsorám - Minestrone leves

A NAGY LEVES
Így fordítható az egyik legjellegzetesebb olasz leveskülönlegesség, a minestrone jelentése magyarra, amelynek paradicsomos változatát gyógyító levesként is szokták emlegetni. “Paradicsomos változatát?“ – vonhatja fel a szemöldökét, aki már készített minestronét. “Hogy-hogy változatát?” Bizony, a receptnek úgynevezett eredeti verziója igazából nem is létezik, a “szájhagyomány” mindig hozzátesz vagy elvesz belőle valamit. Itália egyes régióiban külön irányzatok uralkodnak, de tulajdonképpen minden családnak saját “titkos” receptje van. A Róma környéki verziókat tésztával készítik, és ismeretes káposztával, zölfűszerekkel vagy hússal dúsított változata is. A liguriai minestrone pestós.
A minestrone egy gazdag, paradicsomos zöldségleves, önmagában is teljes értékű táplálék, szénhidrát csökkentett kenyérrel diétás étkezéshez is megfelelő. Gyakorlatilag valamennyi szezonális zöldséget felhasználhatjuk a leves elkészítéséhez, a hozzávalókat rövid időközönként, a főzési időnek megfelelően adjuk a leveshez, hogy elkerüljük a hozzávalók túlfőzését – bár a paradicsomnak ez kifejezetten jót tesz.



Ahogy én készítettem tegnap:
Hozzávalók: hagyma, kelkáposzta, borsó, zöldbab, répa, zeller, karalébé (ezekből voltak kisebb nagyobb darabok otthon) házi (anyum féle) paradicsomlé, spagetti tészta darabolva, só, bazsalikom, zöldségleveskocka.
Elkészítés: Mossuk meg és daraboljuk fel a zöldségeket. Egy nagyobb leveses edénybe tegyük és öntsük fel úgy, hogy a zöldségeket a víz mindössze két ujjnyira lepje el. Tegyünk bele zöldség leveskockát, sót és bazsalikomot. Lassú tűzön főzzük, majd az elpárolgott vizet paradicsomlével pótoljuk. Amikor kész, daraboljuk bele a tésztát.

Amiket szoktam még bele tenni:
Most nem volt otthon, de szoktam bele tenni krumplit, cukkinit és kukoricát is. Van aki szemes babot is rak bele. A tetejére lehet parmezánt szórni, de nekem most ez sem volt a hűtőmbe.


Én nagyon kevés tésztát tettem most bele, így vacsorára, hogy a 40CH-t megegyem, még pestos pirítóssal kiegészíthettem. (Amúgy a levesnek az a változata, amit most készítettem a tésztán kívül csak olyan CH-kat tartalmaz, amit nekünk IR-eseknek nem is kell számolni.)

Isteni vacsora volt, nagyon jól laktam, de nem nehezült el a gyomrom.

Tudom, hogy van olyan olvasóm, aki élt Olaszországban (Szia Andri), így itt, nyílvános úton szeretném kérdezni, hogy ő hogy készíti el ezt a levest? :)


XOXO
 








6 megjegyzés:

  1. én leginkább a vapianoban szoktam enni, ott is tesznek bele fehér babot.
    csinálok is valamikor otthon egy a tiédhez hasonlót (bár lehet, h extra pestosat kellene, imádom az ízvilágát), nagyon megkívántam! :) köszi a tippet! ;)

    VálaszTörlés
  2. En nem tudok minestronét főzni, csak lasagnét, carbonarát, "aglio-oglio-peperoncinot".

    Én csak magyar húslevest tudok.

    Gyatra háziasszony vagyok. :/ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne nem mááár! Nem hiszek neked! :D

      Törlés
    2. Hát hazudok én? :) komolyan, soha nem próbáltam. De mondom, a lasagném szinte olyan, mint egy autentikus olasz mammaé. ;)

      Törlés
  3. E tudod mit, reszkírozom és kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Amelyik recepthez zoldfulu vagyok,azt innen nezem ki:

    http://ricette.giallozafferano.it/Minestrone-di-verdure.html

    VálaszTörlés